Monday, April 2, 2007

Bahasa Melayu

Masa pegi honeymoon kat Paris dulu, antara satu masalah yang kitorang hadapi adalah masalah bahasa. Masa kat airport Paris memang takde masalah sangat sebab orang kat situ kebanyakannya boleh cakap english. Bila kitorang dah sampai eiffel tower, nak tanya orang memang masalah. Main tunjuk-tunjuk jerrr. tu yang tersesat skit tu.

Dahla kitorang tak studi sangat jln kat Paris. Masa nak datang tu cuma studi jalan kat London jerrr. Bila dah dekat Paris, main belasah jerrr. tapi kitorang memang enjoy. Tapi aku terfikir gak, bahasa ilmu sekarang ni kebanyakannya dalam english.Tapi diorang ni selambe jerr tak reti cakap english.Sama laa macam orang Jepun n Vietnam. Kiranya Malaysia ni baguslaaa sebab kebanyakannya orangnya boleh cakap english walaupun broken. At least boleh laaa nak bagi penerangan kat orang luar.Hehehe.Apapun yang paling penting pada aku ialah kita willing nak belajar.
Ni ada gambar signage "sortie" yang aku tangkap kat Paris. Sortie maksudnya exit atau keluar. Nasib baik laaa aku boleh agak sortie tu maksud die keluar. Hehehe.


Diri Kita Tanggungjawab Kita

http://www.badanlangsing.com

Dapatkan herba-herba untuk kesihatan wanita dan lelaki di sini

2 comments:

jazrul said...

betul ke berkesan

web design

fauzi said...

memang berkesan pun aku dah cuba

hydrant system

 
Ini merupakan blog persendirian BadanLangsing.com - Segala penulisan berdasarkan pengalaman, pemerhatian, pembacaan dan pandangan peribadi penulis. Sila layari web BadanLangsing.com untuk mendapatkan produk-produk kecantikan dan kesihatan.

©2007-2009 Blog BadanLangsing.com | BadanLangsing.com