Tuesday, January 22, 2008

Asah Minda Dengan Sudoku

Ni puzzle sudoku yang aku buat. 24 Dec 2007 (Puzzle No 897) Kategori Gentle




Hari ni dekat office banyak keje gile. Tapi sempat jugak buka satu website sudoku ni. Try laa buat satu puzzle. Aku try buat puzzle yang ada dalam archive website tu. Puzzle bernombor 897 ni diletak dalam kategori Gentle (24 December 2007). Act, setiap hari website ni buat pertandingan menyelesaikan puzzle sudoku ni. Setiap hari tahap kesukaran puzzle berbeza antara satu dengan lain. Untuk puzzle yang aku buat ni, seramai 1410 orang telah buat puzzle ni dan secara purata mereka dapat selesaikan puzzle ni dalam masa 16 minit.

Sebenarnya aku memang suka jugak buat puzzle sudoku ni. Tapi bila lama dah tak buat, bila aku try buat puzzle yang kategori Gentle ni pun aku ambil masa 25 minit. Kira lambat daripada average laaaa. Bila buat puzzle ni at least minda aku tak karat sangat. Asyik mengadap kerja jerrr, tak berkembang minda. Hahaha.

Kalau sesaper yang berminat, boleh laaa try buat puzzle sudoku ni kat website http://www.sudoku.org.uk/daily.asp . Bagus untuk minda. Minda pun kene di ‘polish’ selalu. Hehehe

Peraturan bermain puzzle sudoku ini sungguh mudah. Peraturannya : Setiap baris, setiap kolum dan setiap 3 X 3 petak grid hendaklah diisi dengan digit 1 hingga 9 SAHAJA

Peraturan ni sungguh mudah tapi bila kita dah cuba buat puzzle ni baru kita sedari yang nak buat puzzle ni susah sebenarnya. Jangan addicted dengan sudoku sampai tak boleh buat keje sudahla…. :)



Ni jawapan untuk puzzle sudoku kat atas




Diri Kita Tanggungjawab Kita

http://www.badanlangsing.com/

Dapatkan produk-produk kesihatan lelaki dan wanita di sini

1 comments:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Smartphone, I hope you enjoy. The address is http://smartphone-brasil.blogspot.com. A hug.

 
Ini merupakan blog persendirian BadanLangsing.com - Segala penulisan berdasarkan pengalaman, pemerhatian, pembacaan dan pandangan peribadi penulis. Sila layari web BadanLangsing.com untuk mendapatkan produk-produk kecantikan dan kesihatan.

©2007-2009 Blog BadanLangsing.com | BadanLangsing.com